Kuidas luua atraktiivset sisu, mida jagada nii traditsioonilises kui ka uues meedias?

Internetiturunduse trendidega sammu pidamine võib vahel olla keeruline ülesanne. Turundajad peavad järjest enam leidma uusi viise, kuidas läbi meeletu müra potentsiaalsete klientideni jõuda. Massreklaami asemel on muutumas olulisemaks personaalsem lähenemine, mis loob tunduvalt tugevama ja pikaaegsema suhte kliendiga. Loe sisuturunduse ja lugude jutustamise olulisusest siit. Sisuturunduse ja PR tulevikust rääkisid Teaduspargis Tehnopol toimunud üritusel Natalia Storozhuk (PRNEWS.io) ja Marelle Ellen (Promoty). 

Sisuturundus on oluline peamiselt kolmel põhjusel: usaldus, brändi teadlikkus ja liiklus veebilehel, mida sisuturundus aitab orgaaniliselt kasvatada, selgitas Natalia. Selleks, et kirjutada head ja meediale sobivat sisu, soovitas Natalia nii VKEdele kui ka startuppidele:

  1. Olemasoleva uudise ärakasutamist enda sisuks (newsjacking). Räägi kaasa hetkel aktuaalsetel teemadel, mis kohati võivad isegi provokatiivsed tunduda. Artikkel ise võiks peegeldada kirjutaja teadmisi, kogemust ning arvamust antud teemal ning võiks jätta professionaalse mulje.
  2. Juhtumiuuringuid (case studies). Kirjuta mõnest reaalsest probleemist, mis inimestele muret valmistab ning lisa juurde, kuidas sinu lahendus saab neid aidata. Jaga oma ettevõtte positiivseid kliendikogemusi ning näita end sellel alal eksperdina.
  3. Telgitaguste näitamist. Kindlasti on sinu ettevõttel jagada palju know-how’d millegi kohta, mida teete väga hästi. Jaga seda ka meediaga – näita, kuidas valmib teie toode ning mis õnnestumisi või ebaõnnestumisi protsessiga kaasneda võib. Seeläbi harite tarbijat ning pakute sellega väärtust.
  4. Bränditud reklaamkingitusi. Jaga ägedaid tooteid, mida sinu brändi fännid tahaksid kanda ja presenteerida. Kui Su ettevõte väärtustab keskkonnasäästlikust, siis pea seda silmas ka ärikingituste valikul.

Sa oled valmis kirjutanud artikli ning oled valmis jagama seda ka teistega nii oma kanalites kui ka meedias. Kuna startuppidele on turunduse puhul pigem tavapärane, et eelarve on väike, kuid ootused ettevõtte kasvu osas on kõrged, on loominguline lähenemine ning DIY lahendused igati teretulnud. Marelle Ellen ettevõttest Promoty selgitas, kuidas nad kahe aastaga on kaasanud ligi viis tuhat sisuloojat, üle tuhande turundaja, sisenenud kolmele turule ning loonud üle 500 kampaania. Marelle ütleb, et vähemalt pool nendest tulemustest on saavutatud null-eelarvega. Kuidas nad seda tegid?

  1. Artiklid. Kirjuta sisuturunduslik artikkel ning soovita seda meediaväljaannetele jagamiseks. Kui see on piisavalt hästi kirjutatud ning uudisväärtusega, siis tõenäoliselt see avaldatakse. Meediakajastused on startupi jaoks väga võimsad tööriistad, sest need on tasuta, jõuavad paljude inimesteni ning loovad usaldusväärsust.
  2. Pressiteated. Kuna pressiteade on meedia informeerimine millegist uuest, siis peab selle uudisväärtus olema suurem, kui lihtsalt ettevõtte reklaamimine. Näiteks on sobilik pressiteade kirjutada uue toote lansseerimisest, uuele turule sisenemisest või uuest investeeringust.
  3. Ettepanekud teemadeks. Leia endale sobiv meediaplatvorm, kus tahaksid enda sisu jagada. Kirjuta isiklik ja ehk isegi südamlik kiri sellest, miks Sinu teema on oluline, milline on uudisväärtus ning miks peaks publik ja ajakirjanik sellest huvitatud olema. Teemaettepanekud toimivad tavaliselt suurte ajalehtede, televisiooni, raadio ja podcastide jaoks.

Tehnopol tänab Nataliat ja Marellet nende mõtete ja ideede jagamise eest!

Vaata üritusest pilte siit.

Liitu programmiga!

"*" indicates required fields

Mis on nende rollid?
Milliseid keeli te räägite?*
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

"*" indicates required fields

"*" indicates required fields

"*" indicates required fields