04. jaanuar 2018

hINF toob raviarsti interneti vahendusel patsiendile koju kätte

Geeniuse portaal toob välja startup inkubaatori säravamad ettevõtted.

hINF, pakub inimestele võimalust raviarstiga ühendust võtta digivisiidi teel. Ideaalis peaks lahendus pakkuma tavalise arsti juures käiguga võrreldavat kvaliteeti, kuid võtma sealjuures vähem aega ning muutma arsti juurde saamise järjekordi lühemaks.

Hiljuti pääses hINF ka Prototroni kiirendis suvise taotlusvooru parimate sekka ning kaasas kiirendist teenuse arendamiseks 9960 eurot.

Mis on teie suur idee?

hINF on digilahendus, mis ühendab patsiendi oma raviarstiga digivisiidi teel. hINFi eesmärk on asendada vähemalt 50% patsiendi visiitidest arsti juurde digivisiitidega. Digivisiidi toimumiseks tuleb patsiendil broneerida aeg. Visiidi käigus on võimalik saada patsiendil kirjalikult nõu raviarstilt, küsida retsepti, saada analüüside tulemusi.

Digivisiidis jagatud informatsioonist talletub ülevaade mõlemale osapoolele patsiendi tervisest. hINF on patsiendi jaoks äpi kujul, arsti jaoks aga veebiversioonis.

Kuidas te oma ideeni jõudsite?

Idee luua platvorm, mis toetab digivisiite, sai alguse HIVdigital hackathonilt. Hackathoni käigus tuli välja käia idee, mis muudaks patsiendi elu kroonilise haigusega lihtsamaks. Pärast turuuuringud Eestis, kui ka välismaal, saime hea ülevaate tänapäeva kroonilise patsiendi teekonnast ning haiglate ja kliinikute tööst.

Jõudsime järeldusele, et preagune süsteem on kõikidele osapooltele aeganõudev, kulukas ja kurnav. Keskmiselt kulutab patsient kliinikusse tulemiseks vähemalt 3h ja 10 eurot. Patsiendid soovivad vältida traditsioonilisi visiite ja üritavad oma raviarste kätte saada alternatiivsetel viisidel, nii telefoni, kui emaili teel.

Digivisiitide maht arsti kohta tuleb kesmiselt 30% preagustest visiitidest, mis aitab arstil kokku hoida vähemalt 15% visiitidele kuluvat aega.

Kuidas te enda platvormile arste kaasate, kes patsientidega suhtlevad?

hINF otseselt arstidele platvormi ei müü. Platvormi teeb arstidele kättesaadavaks haigla või kliinik, kes on meie otsene klient. Arstid ja õed pakuvad omakorda platvormi oma patsientidele.

Kuidas arstid ise suhtuvad sellesse, et patsientidega suhtlemine toimub digitaalselt?

Oleme hINF platvormi tutvustanud Infektsioonhaiguste arstidele ja õdedele. Tagasiside on olnud väga positiivne. Eelkõige nähakse digivisiitide efektiivsust ning võimalust hINF platvormiga töökorraldust paremini organiseerida.

Kes on tegijad ja mis on nende taust?

hINF asutajad on Dr. Kersti Kink, Tanel Teemusk, Katrin Charles ja Paula Kink. Dr. Kink (CMO) on suure kogemusega infektsioonhaiguste arst. Tanel (CTO) on IT-spetsialist, kes aitab luua platvormi, mis sobiks nii arsti töölauale, kui patsiendi telefoni ja tagab turvalisuse.

Katrin (Patient Consultant) on töötanud Aafrikas heategevusprojektidega erinevates kliinikutes. Paula (CEO) on juriidilise haridusega entusiastlik ettevõtja. Oleme tiimi kaasanud ka praktikandi Marelle Maiste, TTÜ magistritudengi, kes töötab lisaks perearstikeskuses õena.

Kes on investorid ja kui palju nad firmasse juba raha on pannud?

hINF pole siiani veel investoreid kaasanud. Rahastust toote arendamiseks oleme saanud HIVdigital hackathonilt, 42 000 eurot, ja Prototronilt, 9960 eurot.

Millega te raha hakkate teenima?

hINF platvormi hakkame pakkuma kliinikutele ja haiglatele nii Eestis kui välismaal.

Miks olete just teie see üks kümnest idufirmast, kes ei lähe pankrotti?

Toode on sündinud praktilisest vajadusest, koostöös teenuse potensiaalsete tarbijatega ja partneritega. Digivisiit muudab tervisehoiu teenuste pakkumise kaasaegseks ja mugavaks. hINF platvorm on targalt arendatud arvestades kasutajate igapäevaseid vajadusi.

Mida teil täna kõige rohkem vaja on?

Oleme jõudnud faasi, kus hakkame otsima lisarahastust, et viia oma toode järgmisele tasandile, kaasata hINFi uusi liikmeid ning vallutada välisturge.

Mida te järgmise 12 kuu jooksul saavutate?

Kaasame strateegilise investori. Sõlmime esimesed lepingud haiglate ja kliinikutega.

Share This